Senin, 23 November 2015

Endoskopi Thoracic simpatektomi - Tahu Akibat Prosedur Pembedahan itu

Endoskopi Thoracic simpatektomi - Tahu Akibat Prosedur Pembedahan itu

Jika anda adalah salah satu daripada begitu banyak berjuta-juta orang di seluruh dunia yang perlu bertahan beban peluh berlebihan atau apa yang lebih dikenali sebagai keadaan hiperhidrosis, semua yang anda perlu lakukan adalah memastikan bahawa anda berunding dengan doktor anda sebelum memutuskan pergi untuk kaedah rawatan tertentu. Berikut adalah beberapa perkara yang anda benar-benar patut tahu mengenai prosedur ETS pembedahan atau juga dikenali sebagai Endoskopi Thoracic simpatektomi:

Pertama sekali, ia adalah sangat penting bahawa seseorang yang mengalami keadaan hiperhidrosis atau peluh berlebihan harus cuba pilihan rawatan barisan hadapan pertama. Jika dalam mana-mana hal yang anda telah habis semua usaha anda dalam menggunakan ubat cepat-tetap ada, maka itu hanya perlu masa apabila anda mungkin cuba untuk mencuba pilihan yang tersedia lain. Remedi yang cepat akan merangkumi penggunaan beberapa boleh didapati secara komersial anti-perspirants, roll-on, deodoran dan semburan pewangi.

Walau bagaimanapun, ambil perhatian bahawa terdapat juga preskripsi perubatan gred anti-perspirants yang boleh membantu anda menghapuskan dilema anda berpeluh berlebihan. Tanya doktor anda yang amat berkesan supaya anda boleh terus membeli dan segera melihat jika ia berfungsi dengan baik untuk anda.

Jika tidak, ia kemudian menjadi wajib bahawa anda pergi untuk penyelesaian yang lebih maju untuk hiperhidrosis yang termasuk berjalan di Endoskopi Thoracic simpatektomi atau pembedahan ETS. Ini prosedur pembedahan tertentu benar-benar dilakukan apabila pesakit telah cuba menggunakan cara-cara yang lebih asas dan semula jadi untuk menghapuskan peluh berlebihan, tetapi tidak berjaya.

Walau bagaimanapun, adalah penting untuk anda bertanya kepada doktor anda tentang kesan-kesan sampingan yang mungkin atau risiko yang mungkin datang dengan pembedahan berpeluh itu. Diam o isu berpeluh pampasan yang sentiasa dikaitkan dengan prosedur endoskopik Thoracic simpatektomi. Ia sebenarnya ditubuhkan risiko tersebut mempunyai berpeluh pampasan adalah lebih buruk daripada aduan asal berpeluh berlebihan. Itulah sebabnya, ia adalah sangat penting bahawa anda menimbang semua pilihan anda terlebih dahulu sebelum akhirnya melompat ke kesimpulan melalui prosedur pembedahan tersebut.

Apa yang lebih, anda juga boleh berunding dengan doktor kulit anda yang dipercayai dan bertanya mengenai pilihan pembedahan yang lain yang mungkin anda melalui untuk sekali dan untuk semua, menghapuskan kesusahan itu daripada peluh berlebihan. Mengesahkan sama ada anda layak untuk menjadi calon untuk prosedur pembedahan yang akan menjanjikan penghapusan kelenjar peluh pada ketiak. Dengan berbuat demikian, akan ada seorang pun daripada kelenjar peluh yang akan mengeluarkan peluh. Oleh itu, anda boleh yakin bahawa anda akan selamat daripada keperluan untuk membangunkan bau badan atau bau yang tidak menyenangkan di dalam badan, terutamanya ketiak.

Terakhir tetapi bukan-kurangnya; bertanya mengapa prosedur pembedahan seperti ETS tidak biasanya atau yang sering digunakan oleh kebanyakan doktor. Tanya sama ada terdapat dijangka komplikasi dalam prosedur ini di mana doktor akan menghentikan isyarat saraf yang menghampiri dari saraf tunjang orang itu bergerak ke hadapan untuk kelenjar peluh. Kemungkinan mungkin ada sebab yang lebih mendalam tentang mengapa mereka tidak melakukan pembedahan berpeluh itu sepanjang masa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar