Minggu, 22 November 2015

Mengurangkan putus haid Kilasan Hot Menggunakan Latihan Pernafasan Mudah

Mengurangkan putus haid Kilasan Hot Menggunakan Latihan Pernafasan Mudah

Kekurangan kawalan atau rasa tidak berdaya, bersama-sama dengan kesan-kesan jahat hot flashes, semua boleh diatasi dengan menggunakan latihan pernafasan yang mudah. Langkah ini yang perlu dilakukan apabila wanita itu mengalami tanda-tanda pertama mendekati penderitaan. Langkah ini telah dibangunkan oleh pakar fisiologi Soviet yang terkemuka Konstantin Buteyko, MD, PhD. Dia melatih kira-kira 200 profesional perubatan Soviet bagaimana untuk memohon latihan pernafasan ini di beratus-ratus wanita.

Kontra dan sekatan: jika anda menghidap penyakit jantung dan tekanan darah tinggi, serangan sakit kepala migrain atau panik (kerana sebab-sebab yang tidak dikenali), anda perlu berhati-hati berhubung dengan arahan yang dicadangkan di bawah kerana ia boleh mencetuskan gejala khusus anda. Jika ini adalah kes itu, mencari versi yang lebih lembut latihan ini yang tidak melibatkan pegangan nafas.

Langkah-langkah untuk mengikuti

1. Exhale biasanya (atau hanya berehat) dan picit hidung. (Mulut hendaklah ditutup sepanjang masa. Jika hidung anda tersumbat, mencari arahan atau artikel "Latihan pernafasan untuk membuka sekatan hidung" dengan menggunakan internet.) Tahan nafas anda, sambil mengangguk-angguk kepala anda, untuk seberapa lama yang anda boleh . Mengira berapa saat adalah pegangan anda maksimum nafas (selepas pengeluaran nafas biasa anda) untuk rujukan masa depan. [Nombor ini mencerminkan keadaan kesihatan anda dan intensiti hot flashes.]

2. Apabila anda mendapat keinginan yang kuat untuk bernafas (ia akan membawa anda antara 10 dan 60 s), menyambung semula pernafasan anda, tetapi hanya melalui hidung. Membuat sedutan kecil menggunakan perut anda (perut atau diafragma) dan kemudian hanya berehat untuk pengeluaran nafas yang. Kemudian lagi mengambil menyedut yang lebih kecil dan berehat untuk pengeluaran nafas yang. Mengekalkan udara kelaparan (kekurangan udara) selama kira-kira 2-3 minit dengan mempunyai pernafasan ini dikurangkan:

- Pewangi kecil menggunakan diafragma (kira-kira 30-40% kurang daripada pewangi biasa anda);

- Melonggarkan hembusan nafas.

3. Dalam 2-3 minit mengulangi prosedur: nafas Menyimpan dikurangkan bernafas dengan kelaparan udara selama 2 minit.

Semasa ujian pertama, pastikan badan anda secara positif bertindak balas kepada peningkatan CO2 secara tiba-tiba semasa latihan pernafasan ini: anda perlu mendapatkan tangan panas dan / atau kaki semasa pernafasan dikurangkan. (CO2 adalah vasodilator yang paling kuat yang dapat memperbaiki perfusi atau darah aliran dan pengoksigenan semua organ dan tisu di dalam badan manusia yang penting). Kemudian, dengan pengalaman, anda boleh mencuba versi yang lebih cekap senaman yang sama: nafas memegang dan pernafasan dikurangkan dengan kelaparan udara yang sangat kuat.

Penyelesaian kekal

Keamatan hot flashes, kerana MDS Soviet dan Rusia diperhatikan, kaitan dengan keputusan nafas menahan ujian masa. Walau bagaimanapun, doktor ini, yang menggunakan Buteyko pernafasan terapi diri pengoksigenan-, memohon versi tanpa tekanan ujian nafas induk. Ia dipanggil CP (kawalan jeda) dan dilakukan selepas pengeluaran nafas biasa dan hanya sehingga tekanan pertama atau tidak selesa. Maksimum masa nafas memegang kira-kira dua kali lebih lama daripada CP. Oleh itu, jika anda membahagikan nombor dengan 2, anda akan mendapat nilai CP semasa anda.

Ujian CP, penyelidikan mendedahkan, mencerminkan pengoksigenan badan dan intensiti bernafas. Lebih cepat dan / atau lebih dalam kita bernafas (hyperventilation), oksigen yang kurang di dalam badan manusia kerana kesan CO2 yang berkaitan (vasodilatasi dan kesan Bohr). Hubungan sebenar antara kekerapan bernafas, CP, jeda maksimum, CO2 alveolar, digambarkan dalam Buteyko Jadual dipatenkan Zon Kesihatan (hubungan antara negeri-negeri kesihatan dan parameter pernafasan), manakala gejala hot flashes hilang, apabila seorang wanita itu mempunyai lebih 40 s CP 24/7.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar