Senin, 23 November 2015

Evening Primrose dan Starflower - Adakah Mereka Benar-benar Berfungsi?

Evening Primrose dan Starflower - Adakah Mereka Benar-benar Berfungsi?

Seperti ramai wanita, selepas kelahiran anak pertama saya, saya perasan perubahan mood saya jauh lebih sengit dan tetap sekitar masa yang tertentu bulan ini. Air mata adalah perkara biasa dan tidak rasional saya telah menjadi di luar kawalan. Tidak seperti sebelum kelahirannya apabila saya akan mempunyai satu "hari muram" Saya mendapati bahawa perasaan saya telah berpanjangan untuk beberapa hari dan kadang-kadang saya berasa agak tertekan. Doktor saya disyorkan berlaku pil, yang saya tidak mahu lakukan, jadi saya cuba St John Wort. Malangnya ia meninggalkan rasa yang pelik di dalam mulut saya, jadi saya berhenti mengambilnya. Kemudian salah seorang daripada kawan-kawan saya disyorkan mengambil Evening Primrose dan minyak Starflower. Saya telah mendengar Evening Primrose Oil sebagai tambahan, tetapi tidak Starflower minyak dan saya pasti tidak pernah mendengar kedua-dua minyak yang terdapat dalam satu kapsul. Saya melakukan sedikit penyelidikan dan mendapati bahawa satu-satunya perbezaan antara minyak Evening Primrose dan minyak Starflower ialah Starflower (borage) Minyak mengandungi kira-kira dua kali ganda GLA minyak Evening Primrose dan sebagainya kepekatan GLA dalam kapsul adalah lebih besar.

GLA, yang ditemui di Evening Primrose dan Starflower minyak, adalah sejenis omega-6 asid lemak yang dikenali sebagai asid gamma linolenik (GLA) dan boleh dibuat di dalam badan kita dari yang lain asid lemak yang dikenali sebagai asid linoleik, yang merupakan komponen utama minyak biasa seperti sebagai bunga matahari dan minyak jagung. Wanita yang mengalami PMS yang untuk mempamerkan profil asid lemak darah yang berbeza dengan tahap yang rendah GLA menjadi pemerhatian biasa. Ini telah membawa kepada penggunaan yang dicadangkan GLA yang mengandungi minyak untuk melegakan PMS.

Mengambil kapsul gabungan Minyak Evening Primrose dan Starflower Oil sememangnya telah bekerja untuk saya. Saya mengambil masa dua hari dengan hidangan makan tengah hari saya dan walaupun saya masih cenderung untuk mempunyai satu "hari muram" Saya berasa benar-benar berbeza untuk bagaimana saya melakukannya sebelum mengambil mereka. Saya telah mengambil mereka sekarang selama 2 bulan dan dalam masa itu saya perasan perubahan dalam mood saya amnya. Saya menyimpan nota apabila pernah saya berasa rendah dan dalam beberapa bulan yang lalu ia telah dua kali, sekitar haid. Ini kapsul mungkin tidak berfungsi untuk semua orang. Saya bukan seorang pegawai perubatan dan saya tidak telah menjalankan apa-apa penyelidikan mengenai kapsul, saya hanya berkongsi pengalaman saya mengambil mereka. Walau bagaimanapun, saya percaya bahawa ia adalah berbaloi memberi mereka cuba.

Doktor ini terlalu mudah menetapkan penyelesaian lain kepada wanita bergelut dengan PMS (termasuk anti-depressants) dan walaupun setiap individu adalah berbeza, saya akan mengesyorkan mencuba pilihan lain terlebih dahulu sebelum pergi ke bawah laluan itu. Ia adalah disyorkan bahawa tahap minimum GLA diperlukan untuk menyediakan peluang untuk memberikan manfaat dicadangkan itu adalah 240mg setiap hari. Ini biasanya bersamaan dengan kira-kira 2-3 x 1000mg kapsul Evening Primrose Oil dan 1-2 x 1000mg kapsul untuk Starflower Oil. Anda boleh membeli mereka digabungkan seperti yang saya sebutkan saya lakukan dan mereka boleh didapati pada harga yang hebat di sini. Apa yang boleh saya katakan adalah mereka telah mengubah hidup saya!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar