Senin, 23 November 2015

Mengurut Pemulihan Untuk Tekanan Sinus anda

Mengurut Pemulihan Untuk Tekanan Sinus anda

Sinusitis atau tekanan sinus boleh menyebabkan tekanan dan kesesakan di belakang hidung dan mata anda. Satu lagi gejala sakit resdung ialah ia mengganggu mata dan menyebabkan mereka merobek atau air. Tekanan di belakang mata anda boleh membuat anda berasa seperti anda berada dalam kabus dan menyebabkan penglihatan kabur.

Penglihatan kabur dan miskin adalah salah satu daripada gejala yang paling mengecewakan sinusitis kerana apabila anda mempunyai masalah melihat, ia memberi kesan kepada semua yang anda lakukan. Ia membuat pergi ke tempat kerja atau hanya akan tentang kehidupan harian anda lebih sukar dan menyakitkan hati.

Syor utama yang anda akan dapati adalah dadah sama ada keras dan mahal atau pembedahan yang menyakitkan. Terdapat ubat semula jadi anda perlu cuba yang sama berkesan tanpa hampir kos dan kesan sampingan daripada ubat-ubatan atau pembedahan.

Salah satu ubat semula jadi yang boleh berehat tekanan dan menyembuhkan sinus anda adalah jenis akutekanan mengurut. Kadang-kadang hanya mengurut kawasan-kawasan tertentu di sekitar rongga sinus boleh membantu untuk memecahkan kesesakan.

Gunakan jari telunjuk untuk pendekatan ini. Tekan keras di bahagian luar lubang hidung anda pada pangkal hidung. Terus melakukan ini selama kira-kira 30 saat.

Berikut adalah diri-urut yang saya lakukan. Saya tidak mendapatinya dalam mana-mana buku. Ia berkembang daripada tekanan yang berasal dari sinus saya satu hari. Saya berada di tempat awam tanpa sebarang ibuprofen. Saya pasti tidak berada pada kedudukan yang lari ke tandas untuk memohon air panas pada muka saya.

Saya hanya mula mengurut kawasan bawah mata saya. Saya bermula dengan tulang pipi saya, dekat rongga sinus. Ianya berfungsi. Tindakan mengurut terputus tersumbat itu dan sebelum saya tahu, saya rasa baik lagi!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar